מצבות אבן טבעית - הבחירה המושלמת לקבר מיוחד

בעידן בו אנו חיים, בו האדם מחפש דרכים להנציח את זכרו של יקירו בצורה ייחודית ומשמעותית, מצבות אבן טבעית הפכו לבחירה ראויה ומקובלת. אבנים אלו מאפשרות ליצור סביבת קב שמשקף את אופיו ומורשתו של הנפטר, תוך שמירה על אותנטיות ויופי טבעי. במאמר זה נבחן את היתרונות, העיצובים והמחירים של מצבות אבן טבעית, על מנת לסייע לכם למצוא את הפתרון המושלם עבור הנצחת זכרו של יקירכם.

מצבות אבן טבעית - ביטוי אותנטי של אישיות הנפטר

מצבות אבן טבעית מהוות בחירה אידיאלית עבור אלו המבקשים להנציח את זכרו של יקירם בצורה ייחודית ומשמעותית. להבדיל ממצבות שיש, גרניט ואבנים מעובדות, אבנים טבעיות מאפשרות ליצור קבר שמשקף את אופיו ומורשתו של הנפטר. כל אבן היא יצירת אומן הטבע, בעלת גוונים, גידים וטקסטורות ייחודיים, המעניקים לכל מצבה אופי אישי ומיוחד.

יתרונות מצבות אבן טבעית

מלבד היותן ביטוי אותנטי של אישיות הנפטר, מצבות אבן טבעית מציעות מספר יתרונות נוספים:

  1. עמידות לאורך זמן - אבנים טבעיות הן חסינות בפני תנאי מזג האוויר והזמן, מה שמבטיח את שמירת המצבה לאורך שנים רבות.
  2. טבעיות וחיבור לטבע - המראה הטבעי והאורגני של האבן יוצר תחושה של חיבור לטבע ולמקורות החיים.
  3. ייחודיות - כל אבן היא יצירת אומן הטבע, ולכן כל מצבה תהיה ייחודית ומיוחדת.
  4. עיצוב גמיש - ניתן לעצב את האבן בצורות שונות, על מנת להתאים אותה לגודל חלקת הקבר, לתקנות בית עלמין הספציפי בו המצבה מוקמת, לרצונות המשפחה ולאופי הנפטר.

עיצובים מרהיבים למצבות אבן טבעית

מגוון העיצובים האפשריים למצבות אבן טבעית הוא רחב ומרשים. ניתן לבחור בין אבנים בעלות צורות גיאומטריות, אבנים בעלות גידים ייחודיים, או אבנים בעלות גוונים מרהיבים. כמו כן, ניתן להוסיף חריטות, כיתובים או סמלים על גבי האבן, על מנת להעצים את המשמעות האישית והמורשת של הנפטר.

מחירים נגישים למצבות אבן טבעית

בניגוד לתפיסה הרווחת, מצבות אבן טבעית אינן בהכרח יקרות יותר מאלטרנטיבות אחרות. למעשה, ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות במחירים נגישים, התואמים את התקציב והצרכים של המשפחה. החל מאבנים בודדות ועד למערכות מורכבות יותר, המחירים משתנים בהתאם לגודל, עיצוב ורמת העיבוד הנדרשת.

סיכום

מצבות אבן טבעית מהוות בחירה מושלמת עבור אלו המבקשים להנציח את זכרו של יקירם בצורה ייחודית ומשמעותית. אבנים אלו מאפשרות ליצור סביבת קבר ומצבה שמשקפים את אופיו ומורשתו של הנפטר, תוך שמירה על אותנטיות ויופי טבעי. בזכות יתרונותיהן הרבים, מגוון העיצובים והמחירים הנגישים, מצבות אבן טבעית הפכו לבחירה המועדפת עבור רבים. אם אתם מחפשים דרך מיוחדת להנציח את זכרו של יקירכם, אל תפספסו את האפשרות המושלמת שמציעות מצבות אבן טבעית.

שאלות נפוצות על מצבות אבן טבעית

שאלה: מה הן אבנים טבעיות למצבות?

תשובה: כל אבן שאינה מעובדת היא אבן טבעית. זאת אומרת שגם אבנים כמו אבן חברון, אבן גלילית, אבן עצמון, אבן חלילה ואבנים נוספות מהן בונים מצבות הן בשלב הראשון אבנים טבעיות, וללא עיבוד הן נקראות אבנים טבעיות, אבנים אלו מונחות על גבי חלקת הקבר בדיוק ו/או כמעט בדיוק כפי שהגיעו לסדנת בונה המצבות.

שאלה: למי מתאימה מצבה מאבן טבעית?

תשובה: לא מעט אנשים בוחרים להזמין מצבה מאבן טבעית, כשהרעיון הוא להנציח המנוח/ה באופן ייחודי וחד פעמי בעולם. 

שאלה: על מה חשוב לתת דגש כשמדובר במצבה מאבן טבעית?

תשובה: חשוב מאוד לדעת לקבע האבן לתשתית עליה היא מונחת על מנת להבטיח שלא תזוז ממקומה, ולכן בוני המצבות יציעו לכם אבנים טבעיות אותן אפשר לקבע עם חומרים קושרים מוכיחים ככאלה שלא נשחקים בהמשך. 

שאלה: מה לגבי הכיתוב על מצבה באבן טבעית?

תשובה: הכיתוב על גבי מצבות מאבן טבעית יהיה מסוגי חומרים לאותיות שמתאימים לאותה אבן, הן מבחינה טכנית גרידא והן מבחינה עיצובית.

שאלה: כיצד מעצבים מצבות מאבן טבעית?

תשובה: עיצוב מצבה מאבן טבעית דורש התאמת הגודל למידות הקבר ולכן בונה המצבות יחתוך אותה באופן השומר על מראה המקורי כשרק המידות מותאמות. לאבן טבעית למצבות אפשר לחבר שלל חומרים המוספים חן ויופי לסביבת הקבר. מסביב למצבות אבן טבעית בדרך כלל רואים חלוקי נחל, אבני זכוכית, צמחיה ועוד. אבן טבעית למצבה יכולה להיות בגדלים שונים ובלבד שהגודל לא יחרוג משטח חלקת הקבר. 

שאלה: מה הם מחירי מצבות מאבן טבעית?

תשובה: מחירי מצבות מאבן טבעית משתנים בהתאם לסוג וגודל האבן, ישנן אבנים נדירות יותר ומחירן עולה בהתאם. גם לסוג הכיתוב והחומרים לכיתוב וכמות האותיות השפעה על המחיר, כשמחירי האותיות על אבן טבעית נעים בין 25 ש"ח ועד 70 ש"ח לכל אות. עוד פרמטר המשפיע על מחיק מצבות מאבן טבעית מתייחס לתשתית הנדרשת להנחת האבן על גבי הקבר ובהתאם לאלמנטים המצורפים, כמו חלוקי נחל, צמחיה ועוד.
בניית מצבות קבורה מכל הסוגים מחייבת ידע רב בחומרים למצבה 

שאלה: במי כדאי לבחור שיהיה זה שיבנה מצבה מאבן טבעית?

תשובה: בוני מצבות מכל הסוגים ובמיוחד מאבן טבעית חייבים להיות בעלי ידע וניסיון רב באבנים, שיש, גרניט, סלעים וחומרים נוספים מכל הסוגים המשמשים לבניין מצבות. הם חייבים גם להתמחות בחומרים קושרים, בסוגי אותיות, בעיצוב ופיתוח בעבודת יד ובמכשור ייעודי לעבודה עם אבן, ומצבה מאבן טבעית על אף שנראית במבט חטוף כי מונחת באופן טבעי, אין זה כך, ולכן מחייבת ידע רב.

שאלה: לאיזה סוגי מצבות מתאימות אבנים טבעיות

תשובה: אבן טבעית ו/או אבנים טבעיות מתאימות למצבות למנוח/ה יחיד/ה למצבות כפולות ולמצבות משפחתיות.

שאלה: מה הם המחירים המומלצים למצבות אבן טבעית

תשובה: טווח מחירי מצבות מאבן טבעית רחב מאוד ולא יהיה אחראי לנקוב בסכומים באוויר, ולכן יש לקבל הצעת מחיר מבונה מצבות בטרם מזמינים המצבה. בגדול, אנו חוזרים כאן על המלצתנו הקבועה, לפנות למספר בוני מצבות, לקבל מספר הצעות מחיר ולבחור במשתלמת ביותר לאחר ששקלתם היטב את כל הפרמטרים הקובעים את מחיר המצבה.

דוגמאות למצבות אבן טבעית ומצבות משולבות אבן טבעית

אנו במצבות אבן יקרה מתמחים בכל סוגי האבנים, שיש, סלעים וחומרים לבניין מצבות נשמח לעמוד לרשותכם בייעוץ מקצועי, ללא התחייבות מצדכם, ולבנות את המצבה שברצונכם להקים להנצחת יקירכם באופן הראוי ביותר והמשקף ביותר את אופי הנפטר ומורשתו

עוד למצבות אבן טבעית ומשולבות אבן טבעית

מצבות אבנים טבעיות

אנשים שמחפשים מידע על אבנים, שיש, גרניט וסלעים למצבות מחפשים גם

דוגמאות של מצבות



דוגמאות של מצבות קיר

הערה: החברה הבונה עבורנו את מצבות קיר היא חברת מצבות קיר, המובילה בארץ במצבות קיר (סנהדרין)

מצבה בדרך הנכונה 

איזה מצבה אתם צריכים

מדריך אבנים, שיש, גרניט, סלעים וחומרים נוספים למצבות

מדריך מצבות השלם

מדריך מחירי מצבות

מדריך כיתוב מצבות

אלבום (קטלוג) מצבות כללי

אלבומים (קטלוגים) מצבות על פי סוגי קבורה

כיצד מבצעים כיתוב מצבה חינם בשיטת עשה זאת בעצמך

מידע על תחום מצבות אונליין

לתקנות בתי העלמין בישראל

למידע מעודכן על מצבות, על קבורה ובתי עלמין

לאיתור קבר או מצבה של נפטר וניווט עד הקבר לחצו כאן

מדריך הלכות ודיני אבלות

מצבות בלוג, בלוג המצבות שלנו



| מצבות אבן יקרה | קטלוג מצבות | קטלוגים לפי סוג | שיפוץ מצבה | חידוש אותיות | בתי נר למצבות | ניקוי מצבות | מחירי מצבות, אביזרים למצבות ושירותי מצבה הנוספים | ייעוץ חינם |

| מצבות אבן יקרה בכל הארץ |